• سه شنبه ١٤ آذر ١٤٠٢-١٢:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٥٥
در صحن شورا،صورت گرفت:7-198

تعیین بهای بلیت مترو تهران - پرند/ بلیت مبلغ دار 13 هزار و 650 تومان و تک سفره 15 هزار تومان

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از تعیین بهای بلیت متروی پرند با قیمت 13 هزار و 650 تومان برای بلیت مبلغ دار و مبلغ 15 هزار تومان برای بلیت تک سفره خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ۱۹۸مین جلسه شورای  اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت نرخ گذاری بهای بلیط مترو تهران پرند گفت: مطابق با تکلیفی که بر عهده کمیسیون حمل و نقل و برنامه و بودجه قرار داشت؛ جلسه مشترکی با حضور نمایندگان شهرداری تهران توسط این دو کمیسیون برگزار شد تا کرایه بلیت خط مترو تهران پرند مشخص شود. 
وی ادامه داد ‌‌: لایحه تدوین شده  بر مبنای  وضعیت و موقعیت موجود تدوین شده است، در حال حاضر  ناوگان  حمل و نقل عمومی دیگری  نیز  در پرند به ارائه خدمات  می‌پردازند و نرخ بهای بلیط مترو پرند  نیز متناسب با همین موارد مشخص شده است. 
تشکری هاشمی گفت: همچنین برای تعیین قیمت  بلیط مترو تهران پرند، بهای خطوط حومه ای دیگر مانند هشتگرد و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز مورد بررسی قرار گرفته‌ است و در این راستا مطابق با پیشنهاد شهرداری تهران موضوعات متن لایحه برای تصویب  به شورای شهر ارسال شده است. 
تشکری هاشمی با اشاره به لایحه تدوین شده گفت: به استناد قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری‌ها، قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و بند نهم قانون توسعه حمل و نقل عمومی لایحه تعیین بهای بلیت مترو پرند تدوین شده است. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در لایحه مذکور  گفته شده  به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود تا زمان تعیین متولی بهره‌برداری از امتداد خط ۱ مترو تهران، حد فاصل ایستگاه شهر آفتاب تا ایستگاه پرند توسط دولت، نسبت به مدیریت و بهره‌برداری از امتداد خط مذکور تا ایستگاه پرند اقدام کند اما برای دریافت هزینه ها و تولی گری خط باید نسبت به انعقاد قرارداد ظرف سه ماه اقدام کند. 
وی با اشاره به قیمت بلیت مترو تهران پرند گفت: قیمت بلیط مترو ایستگاه پرند تا پایان سال جاری  برابر با نرخ تعیین شده برای ایستگاه مترو امام خمینی(ره) است و براین اساس قیمت بلیت مترو تهران به پرند به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیط مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیط تک سفره  معادل ۱۵ هزار تومان تعیین می‌شود. 
تشکری هاشمی گفت: شهرداری تهران مکلف است تا پایان سال جاری نسبت به انعقاد قرارداد با دولت در زمینه رفع نواقص خط، تعیین هزینه نگهداشت، خدمات و ما به التفاوت بلیط اقدام  و جهت دریافت آن پیگیری‌های لازم را انجام دهد همچنین شهرداری تهران مکلف است  گزارش اجرای مصوب و بهای خدمات تمام شده را در مقطع زمانی ۶ ماهه به شورای شهر تهران ارسال کند.
 
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در تذکری در خصوص عقد قرارداد با دولت عنوان کرد: باتوجه به اینکه در این موضوع قید شده تا پایان سال قرارداد عملیاتی شود؛ اگر اتفاقی در این مدت بیافتد مسئولیت آن بعهده کیست؟ قطعاً درهفته نخست بهره برداری باید این قرارداد منعقد شود.
 
سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورا با بیان اینکه قیمت ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان برای بلیط مترو تهران- پرند پیش بینی شده است؛ یادآور شد: یکی از سئوالات مردم این است که چرا این قیمت با نرخ بلیط مترو تهران- کرج متفاوت است؟ ما قیمت فرودگاه امام را برای این مسیر در نظر گرفتیم که برخی افراد برای سفرهای خارجی از آن استفاده می کنند و امروز مردم عادی و قشر متوسط جامعه از شهر پرند با مترو به تهران سفر می کنند.
 
مهدی چمران، رئیس شورا با بیان اینکه هزینه مترو تهران- پرند قرار بود ۲۰ هزار تومان باشد، اما تصمیم گرفتیم تا پایان سال رقم بر اساس نرخ بلیط فرودگاه امام باشد؛ گفت: برای مترو تهران- کرج نیز باید تصمیم درستی گرفته شود تا با نرخ سایر وسایل حمل و نقل عمومی هم تراز باشد و تفاوت چندانی نداشته باشد.
 
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه آمار روزانه سفر با مترو تهران-پرند چهار هزار نفر پیش بینی شده و بحث های مفصلی برای نرخ گذاری بلیط انجام شده است، یادآور شد: قیمت بلیط تهران-کرج نیز باید اصلاح شود.
وی با تأکید بر اینکه انعقاد قرارداد با دولت زمانبر است و باید این اجازه به شرکت بهره برداری مترو داده شود تا مسیر را اداره کنیم، تصریح کرد: نمی توان خط را تعطیل کرد؛ لذا باید حداکثر تا پایان امسال، شرکت بهره برداری خط را اداره و هزینه ها را تأمین کند تا انعقاد قرارداد محقق شود و دولت هزینه ها را بپردازد. باید در نامه نگاری های شهرداری با دولت، مدت کوتاه تا پایان سال لحاظ شود.
در نهایت مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پیشنهاد کرد که شهرداری مکلف شود بلافاصله پس از تصویب این لایحه نسبت به انعقاد قرارداد اقدام و تا پایان سال نسبت به رفع نواقص و انعقاد قرارداد اقدام کند که این پیشنهاد با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: